Ik weet niet in wiens achtereind Nederlandse media de laatste tijd vertoeven, maar zullen we het eens hebben over de belangrijkste reden dat Keir Starmer eindelijk op moet zouten?
Zoals politicoloog Merijn Oudenampsen schrijft:
"Bizar dat in deze [NRC] reconstructie de hoofdreden van zijn ondergang niet wordt genoemd.
Starmer wilde de rechts-populistische kiezer terugwinnen door een cultureel conservatieve koers te varen en heeft daarmee zijn eigen kernelectoraat van zich vervreemd, dat week uit naar de Green Party."
Of zoals Rick Buitenman schrijft:
"Blijft bijzonder hoe veel NLse media verzwijgen hoe hatelijk rechts Starmer was. Zelfde patroon als Jetten, zwaksten en migranten onder de bus gooien, activisten criminaliseren, flirten met extreemrechtse kiezers.
Enige grote verschil is het agressief uitwissen van trans mensen door Starmer."
Deze gast voerde oorlog tegen migranten, zieken, werklozen, trans kids en mensen met een geweten. Hij benoemde bejaarde vreedzame activisten tot terrorist, net zoals CDA VVD en D66 dat nu willen.
Hij probeerde extreemrechtse kiezers op hem te laten stemmen, met als enige effect dat extreemrechts waanzinnig groeide en hij kromp.
Precies zoals dat in Nederland ook gebeurt sinds voormalige middenpartijen (van Pro tot CDA) extreemrechtse punten overnemen, en de VVD zelfs extreemrechts is geworden.
Als je niet wil dat de krokodil groeit, dan hou gvd eindelijk eens op met hem te voeren.
like this
Remco Lee Polman likes this.
reshared this
Grutjes, Peter van der Klugt, Doron Hirsch בנה של אסתר, Hans-Cees 🌳🌳🤢🦋🐈🐈🍋🍋🐝🐜, André Verhoeven, J$, Joost Thissen 🇺🇦, ErikBloemkolk, twilwel antifascist, Serge 🔻, Corinne Miemuis, Meyltje ∞ 🍋 🏳️🌈, martin lentink 🇪🇺 🇺🇦📎, Gerdek, Nairamtrab 🍋🇪🇺🇺🇦🏳️⚧️🏳️🌈, 🟥 Eveline Sulman 🇳🇱🇪🇺🇺🇦, Pen, Jaap Zeldenrust, Kim Spence-Jones 🇬🇧😷, Gee, Fox, Johannes, GeertU and Jaap reshared this.
Gerrit 🇪🇺🌍🍉🔻
in reply to Grymt • • •Maar laten we wel wezen, Starmer is niet degene die die koers begon. Sinds het uit de weg ruimen van Corbyn was dit de Labour koers. En het is maar de vraag of de opvolger van Starmer die koers echt kan ombuigen, want ook de financiering zit aan die koers vast.
Ook bijzonder hoeveel journalisten schrijven dat Labour twee jaar geleden nog een klinkende overwinning behaalde. In werkelijkheid profiteerden ze slechts maximaal van het meerderheids kiesstelsel en kregen vrij weinig stemmen.
Remco Lee Polman likes this.
ErikBloemkolk
in reply to Gerrit 🇪🇺🌍🍉🔻 • • •Remco Lee Polman likes this.